amyincanada.reismee.nl

1,5 week hier

Ik ben nu ongeveer 1,5 week in Canada. Op school leer ik steeds meer mensen kennen, ook heb ik een leuk groepje gevonden met wie ik in de pauze lunch. Mijn eerste toetsen heb ik ook al gehad. Tot nu toe is het niveau op school prima te doen, het meeste bij wiskunde bijvoorbeeld heb ik een paar jaar geleden al gehad.

Elke ochtend vertrekken we redelijk vroeg naar school, omdat de school van Lydia eerder begint. Ik moet dan nog ongeveer een kwartiertje buiten wachten tot de deuren open gaan. Het is s'ochtends best koud, rond de 5/10 graden. Maar in de middag kan het dan weer 25 graden zijn.

Buiten school heb ik ook al redelijk wat gedaan. Zo ben ik naar de farmers market geweest, een markt waar ze allerlei lokale dingen verkopen. Ik ben ook naar de mall geweest met mijn Debby, de andere internationale student. Vorige week zondag zijn we naar de cabin van de zus van Glenda geweest. Dit is een huisje ergens in de middle of nowhere waar de mannen soms heen gaan om te jagen. Hier heb ik met een deel van de familie Jiggs dinner gegeten, dit is een typisch gerecht uit Newfoundland. Het bestaat uit aardappels, groenten, kalkoen en een soort zout vlees. Ik heb ook al een aantal keer gekajakt op het meertje bij het huis.

Ik heb ook wat foto's toegevoegd van Jiggs dinner en het kajakken.


Reacties

Reacties

Annemarie

Leuk Amy. Heb je al een beer gezien ?

Yvonne

Super leuk Amy?

Oma/Opa

Mooi Amy, zo te zien raak je al aardig gewend aan je nieuwe omgeving en heb je al leuke dingen gedaan. Ook fijn dat het goed gaat op school, succes verder!

Sebastiaan

Amy dat ziet er goed uit hoor!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!