amyincanada.reismee.nl

Maar weer eens een blog geschreven

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een blog heb geplaatst. Ik zit hier nu al meer dan 3 maanden en heb nog iets meer dan een maand over. Ondertussen is alles van de halloween sfeer naar de kerstsfeer gegaan. Het huis is versierd met kerstspullen en de elf on the shelf is ook tervoorschijn gekomen. Dat is iets Amerikaans/Canadees dat een elf een aantal weken voor kerst tevoorschijn komt en die zich verplaatst door het huis. We gaan kerst als het goed zelf eerst zelf thuis vieren met cadeautjes en dan later op de dag naar de zus van Glenda.

Hier zijn nu ook wat besmettingen met de omikron variant waardoor de scholen 2 dagen eerder zijn gesloten en ik sinds vandaag kerstvakantie heb. Hier zijn niet veel coronabesmettingen maar daardoor is iedereen wel heel voorzichtig en sluiten ze liever alles voordat er meer besmettingen komen. Dus hopelijk gaat school na de vakantie niet naar online.

Een aantal dingen die ik de afgelopen tijd heb gedaan zijn:

Typische afstudeerfoto's maken met een cap en gown op school. Ik slaag niet hier op school, maar omdat ik in grade 12 zit mocht ik alsnog meedoen. De foto's heb ik helaas nog niet terug.

Naar een kerstparade geweest waarin veel dansgroepen waren, waaronder die van Lydia en op het einde de kerstman. Hier kwamen heel veel mensen naar kijken.

Op black friday had ik een studiedag en toen ben ik naar de mall geweest met Debby. Er waren helaas niet hele goede aanbiedingen, maar alsnog hebben we wel een paar dingen gekocht.

Ik ben ook nog naar een ijshockey wedstrijd geweest tussen de Newfoundland Growlers en de Trois-Rivières Lions uit Quebec. Het was erg leuk om te zien en gelukkig hadden de growlers gewonnen met 5-4. IJshockey kan op sommige momenten erg agressief zijn soms gaan de spelers gewoon vechten op het ijs of drukken ze elkaar op volle snelheid tegen de boarding aan. (het lukt helaas niet om een filmpje die ik heb gemaakt bij de wedstrijd te uploaden)

Het is hier ook al behoorlijk koud geweest van de week was het -7 met gevoelstemperatuur -16 overdag. Er ligt nu ook wel constant sneeuw omdat dat niet meer wegsmelt, dus waarschijnlijk zit een witte kerst er wel in. In januari valt er meestal het meeste sneeuw en wordt het nog kouder.

Reacties

Reacties

Bibienne

Leuk om weer een verhaal te lezen! Fijne kerst ♡

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!